Firma tanıtım yazısı, şirket tanıtım yazısı, tanıtım yazısı yayınlama, firma tanıtım maili, firma tanıtım dosyası, basın bülteni ve online PR çalışmaları.

1 Nisan 2018 Pazar

Ekonomik ve etkili e-ticaret sitesi tanıtımı nasıl yapılır?

E-ticaret sektörüne girmek isteyen ya da bu alanda faaliyet gösteren girişimcilerin en çok önemsediği konulardan biri de e-ticaret sitesi tanıtımı çalışmalarının nasıl yapılabileceği oluyor.

E-ticaret sektörü, rekabetin kıyasıya yaşandığı ve çok büyük oyuncuların olduğu bir sektör. Büyük e-ticaret sitelerinin arkasında ciddi bir sermaye gücü var ve bundan dolayı tanıtım-reklam çalışmaları için ciddi bütçeler ayırabiliyorlar.

Küçük ve orta ölçekli e-ticaret siteleri, alışveriş siteleri ise tanıtım ve reklama yeterince bütçe ayıramadıkları için ve bu tür çalışmaları ikinci plana ittikleri için bu konuda çok yol alamıyor.

E-ticaret sitesi tanıtımı en etkili ve ekonomik nasıl yapılır?

E-ticaret sitesi tanıtımı yaparken dikkat edilmesi gereken en önemli nokta rakip analizi yapmak. Rakipler tanıtım ve reklam için hangi kanalları kullanıyor? Hedef kitleye nasıl ulaşıyor? Bu soruların cevabı önem taşıyor. Rakip analizi yaparak kendi tanıtım ve pazarlama planınızı oluşturabilirsiniz.

E-ticaret sitelerinin potansiyel müşterilere ulaşması için organik trafik alması, sosyal medyada görünür olması, SEO anlamında güçlü olması gerekiyor. Bu kapsamda doğal SEO çalışmalarına ağırlık vermeniz yararınıza olacak. Güçlü ve kaliteli bir link inşası e-ticaret sitenizin daha üst sıralarda görüntülenmesi açısından önemli bir husus.

Bu noktada e-ticaret sitesi tanıtım yazısı çalışması, basın bülteni dağıtımı, linkli basın bülteni ve tanıtım yazısı yayınlama, e-ticaret blog içerikleri oluşturma, sosyal medya pazarlama gibi çalışmalara mutlaka ağırlık vermek gerekiyor. Bunların hepsi SEO kapsamında uzun vadeli ihtiyaç duyacağınız çalışmaşlar. Organik trafiği artırıcı işlemlerin yapılması sonucu reklam ve tanıtım için harcanan bütçe de önemli ölçüde azalacak ve yatırım getirisi yüksek olacak.

Bu noktada belli zamanlarda tanıtım yazısı yayınlama, kurumsal blog içerik desteği almak, basın bülteni dağıtımı yapmak önemli faydalar sağlayacak. E-ticaret siteleri arasında rekabet had safhada olduğu için içerik ve tanıtım yazısı yayınlama konusunda sitenizi sürekli desteklemelisiniz.

E-ticaret sitesi tanıtım çalışmaları konusunda destek almak için medyaistasyonu@gmail.com adresinden iletişime geçebilirsiniz. E-ticaret sitenizin gelecek vizyonu için birlikte işbirliği yapabiliriz.